Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGroulx, Judy; Thomas, Cornell
TitelDiscomfort Zones: Learning about Teaching with Care and Discipline in Urban Schools.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 9 (2000) 1, S.59-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterStellungnahme; Case Studies; Cultural Differences; Curriculum; Discipline; Diversity (Faculty); Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Minority Groups; Multicultural Education; Portfolio Assessment; Professional Development Schools; Schools of Education; Teacher Education; Teacher Educators; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Urban Schools
AbstractMulticultural principles, discipline, and curriculum theory should be integrated and revisited across the teacher-education program via case studies, portfolio assessment, and field experiences. Authors deplore prescriptive, procedural approaches to teaching and value ongoing faculty/student conversations, university alliances with "best" teachers and principals, and trust in children's power. (Contains 64 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: