Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoover, Mary Rhodes; Fabian, E. Marsha
TitelA Successful Program for Struggling Readers.
QuelleIn: Reading Teacher, 53 (2000) 6, S.474-76Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterBlack Students; Change Strategies; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Educational Change; Elementary Education; Instructional Effectiveness; Middle Schools; Minority Groups; Multicultural Education; Reading Difficulties; Reading Improvement; Reading Instruction; School Effectiveness
AbstractNotes that a "staggering number" of struggling readers in the United States are African American children and other students of color. Outlines characteristics of successful schools for struggling readers, and details effective teaching techniques. Notes the importance of leadership, high expectations, culturally appropriate teaching strategies, and a variety of teaching approaches. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: