Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHartzler-Miller, Cindy D.
TitelLearning To Teach Teachers in a Standards-Based Program: When Experience Isn't Enough.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 21 (1999) 3, S.88-101Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Beginning Teachers; Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Teacher Attitudes; Teacher Educators
AbstractDescribes assumptions about standards which shaped a novice teacher educator's work with student teachers and educative experiences which helped her envision an alternative role for standards in learning to teach. Standards presented to prospective teachers as vision statements allow for novices' ideas about good teaching. Teacher educators should regard novices' conceptions as entry points into broader discussions about standards. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: