Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMayringer, Heinz; Wimmer, Heinz
TitelPseudoname Learning by German-Speaking Children with Dyslexia: Evidence for a Phonological Learning Deficit.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 75 (2000) 2, S.116-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterChildren; Comparative Analysis; Cues; Dyslexia; German; Learning Disabilities; Learning Processes; Performance Factors; Phonology; Recall (Psychology); Retention (Psychology)
AbstractTwo experiments found that German-speaking dyslexic 9-year-olds showed impaired learning of pseudonames in several visual-verbal learning tasks, even when phonological retrieval cues were provided and when pseudonames were presented in spoken and printed form. There was no deficit when short, familiar words were used, and no difficulty in immediately repeating pseudowords. Learning difficulty related to pseudoword-repetition and naming-speed deficits. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: