Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHornberger, Nancy H.
TitelMaintaining and Revitalising Indigenous Languages in Latin America: State Planning vs. Grassroots Initiatives.
QuelleIn: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 2 (1999) 3, S.159-65Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-0050
SchlagwörterBilingual Education; Bilingualism; Cultural Differences; Cultural Interrelationships; Foreign Countries; Government Role; Indigenous Populations; Language Maintenance; Language Minorities; Literacy Education; Multicultural Education; Quechua; Nicaragua; Peru
AbstractIntroduces a collection of papers that address issues related to the maintenance and revitalization of indigenous languages in Latin and Central America. Two papers focus on the case of Quechua, another considers bilingual intercultural education to help sustain the Harakmbut languages in Peru, and the last considers one of three native language extensions of the Nicaraguan Sandinistas' National Literacy Crusade. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Bilingual Education and Bilingualism" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: