Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSnow, Catherine E.; Scarborough, Hollis S.; Burns, M. Susan
TitelWhat Speech-Language Pathologists Need To Know about Early Reading.
QuelleIn: Topics in Language Disorders, 20 (1999) 1, S.48-58Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0271-8294
SchlagwörterBeginning Reading; Developmental Stages; Early Childhood Education; Phoneme Grapheme Correspondence; Reading Comprehension; Reading Difficulties; Reading Skills; Speech Language Pathology; Student Motivation; Therapists; Word Recognition; Young Children
AbstractThis article summarizes the National Research Council's conclusions concerning key developmental milestones in the various domains relevant to reading success, including phonological awareness, letter identification, the alphabetic principle, automatic word recognition, and comprehension strategies. Beneficial opportunities for preschoolers and young children to promote enthusiasm for reading and writing are provided. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Topics in Language Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: