Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHurth, Joicey; Shaw, Evelyn; Izeman, Susan G.; Whaley, Kathy; Rogers, Sally J.
TitelAreas of Agreement about Effective Practices among Programs Serving Young Children with Autism Spectrum Disorders.
QuelleIn: Infants and Young Children, 12 (1999) 2, S.17-26Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0896-3746
SchlagwörterAutism; Demonstration Programs; Early Intervention; Educational Practices; Family Involvement; Individualized Instruction; Preschool Education; Program Effectiveness
AbstractThis study attempted to ascertain commonalities and differences in critical program practices among nationally known, validated educational programs for young children with autistic spectrum disorders. Areas of agreement among programs included early intervention, individualization, specialized curriculum, family involvement, systematic instruction, and intensity of engagement. Some programs also stressed structured environment, developmentally appropriate practices, and integration with typical peers. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infants and Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: