Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLoeding, Barbara L.; Greenan, James P.
TitelRelationship between Self-Ratings by Sensory Impaired Students and Teachers' Ratings of Generalizable Skills.
QuelleIn: Journal of Visual Impairment & Blindness, 93 (1999) 11, S.716-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0145-482X
SchlagwörterBasic Skills; Generalization; Hearing Impairments; Residential Schools; Secondary Education; Self Evaluation (Individuals); Student Evaluation; Teacher Attitudes; Visual Impairments; Vocational Education
AbstractThis study examined the relationship between the self-ratings of 97 students and their teachers' ratings of four sets of generalizable skills: mathematics, communication, interpersonal relations, and reasoning. The students, who were either hearing or visually impaired, were enrolled in vocational classes at two residential secondary schools. Findings revealed little agreement between students and teachers about skill levels. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Impairment & Blindness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: