Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMushi, Selina L. P.
TitelA Comparative Analysis of Some Aspects of Educating Young Children in Tanzania and in North America: Tanzanian Parents' Perspectives.
QuelleIn: Early Child Development and Care, 156 (1999), S.15-33Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterChildren; Comparative Analysis; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Immigrants; Parent Attitudes; Parents; Primary Education; Student Adjustment; Canada; Tanzania; United States
AbstractExamined education of children in Tanzania, United States, and Canada and immigrant parents' views on their child's transition to new educational system. Found that Tanzanian children who came to North America to continue schooling came mostly from public schools or child care centers, most with high educational aspirations. Factors inhibiting transition included poor English fluency and insufficient teacher attention. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: