Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBochner, Sandra; Center, Yola; Chapparo, Chris; Donelly, Michelle
TitelHow Effective Are Programs Based on Conductive Education? A Report of Two Studies.
QuelleIn: Journal of Intellectual and Developmental Disability, 24 (1999) 3, S.227-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1326-978X
SchlagwörterAcademic Achievement; Child Development; Communication Skills; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Intervention; Motor Development; Outcomes of Treatment; Physical Disabilities; Preschool Children; Program Effectiveness; Program Evaluation; Therapy; Australia
AbstractThis article reviews data collected during evaluation of two programs based on conductive education principles established in Sydney in the early 1990s by parents of preschool and school-age children with motor disabilities. Results indicate programs based on conductive education are not more effective than other currently available forms of intervention. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Intellectual and Developmental Disability" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: