Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlick, Peter; Sahn, David E.
TitelSchooling of Girls and Boys in A West African Country: The Effects of Parental Education, Income, and Household Structure.
QuelleIn: Economics of Education Review, 19 (2000) 1, S.63-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
SchlagwörterAttendance; Developing Nations; Dropout Rate; Educational Attainment; Elementary Education; Foreign Countries; Influences; Parent Background; Sex Differences; Urban Schools; Guinea
AbstractInvestigates gender differences in determinants of three schooling indicators (grade attainment, current enrollment, and withdrawal from school) in a poor urban area in Guinea. Raising household income leads to greater investments in girls' schooling. Improving fathers' education benefits both sexes' education; improving mothers' education benefits only daughters' schooling. (Contains 44 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: