Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCummins, Jim
TitelAlternative Paradigms in Bilingual Education Research: Does Theory Have a Place?
QuelleIn: Educational Researcher, 28 (1999) 7, S.26-34Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education; Bilingual Students; Educational Policy; Educational Research; Educational Theories; Elementary Secondary Education; Language Minorities; Research Methodology
AbstractThe dominant paradigm in research on bilingual education is limited, yielding little for educational policy. Recommends an alternative paradigm, highlighting strengths and limitations of each, examining how they are employed in the bilingual education debate, noting policy-relevant findings from each, and concluding that only the alternative paradigm yields sufficient information with direct relevance to bilingual education policy. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: