Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSimon, Mary
TitelChildren and Youth of the Arctic: A Critical Challenge of Sustainable Development.
QuelleIn: Northern Review: A Multidisciplinary Journal of the Arts and Social Sciences of the North, (1998) 18, S.70-78Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0835-3433
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Child Welfare; Distance Education; Educational Needs; Elementary Secondary Education; Empowerment; Environmental Influences; Futures (of Society); Indigenous Populations; International Cooperation; Literacy Education; Regional Cooperation; Role of Education; Sustainable Development
AbstractArgues for a children and youth agenda as part of the Arctic Council's overall agenda, to include profiling the health of Arctic children; assessing health and developmental impacts of pollution and environmental threats on Arctic children; developing sustainable employment opportunities for Arctic youth; and expanding distance education, with a special focus on literacy. (TD)
AnmerkungenYukon College, P.O. Box 2799, Whitehorse, Yukon Territory, Y1A 5K4, Canada; e-mail: review@yukoncollege.yk.ca (annual subscription: U.S. $36, Can. ind. $24, Can. inst. $36; back issues available).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Northern Review: A Multidisciplinary Journal of the Arts and Social Sciences of the North" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: