Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBright, Robin M.
TitelBe My Valentine: The Social Engineering of Children's Concepts of Love and Friendship.
QuelleIn: Canadian Children, 22 (1997) 2, S.7-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Friendship; Holidays; Love; Sex Bias; Sex Differences; Sex Stereotypes; Socialization; Canada
AbstractGender stereotyping manifests itself in educational settings through perceptions of friendship and love relationships. This study examined how Valentine's Day is celebrated in 20 Canadian elementary classrooms and by 40 school children. Data revealed that children attempt to make sense of their own socialization as evidenced by the fact boys and girls preferred to receive gender-specific valentines. (LBT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: