Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Peggy L.; Baker, Barbara K.
TitelA Case-Based Curriculum Approach to Special Education Teacher Preparation.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 22 (1999) 3, S.188-92Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Method (Teaching Technique); Disabilities; Higher Education; Instructional Effectiveness; Minimum Competencies; Preservice Teacher Education; Teacher Certification; Teacher Competency Testing; Teacher Evaluation; Teaching Methods
AbstractDescribes how Metropolitan State College of Denver, a large undergraduate institution, developed and implemented a case-based special-education curriculum approach to special-education teacher preparation. Of 20 students prepared using the case-based method, 19 have successfully passed the State of Colorado mandated teacher competency test. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: