Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMercogliano, Chris
TitelA Profile of the Albany Free School.
QuelleIn: Paths of Learning: Options for Families & Communities, 1 (1999) 1, S.8-13Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Philosophy; Elementary Education; Elementary Schools; Emotional Development; Free Schools; Nontraditional Education; Open Education; Outdoor Education; Participative Decision Making; Private Schools; Progressive Education; School Community Relationship
AbstractThe Free School is an independent, alternative elementary school in inner-city Albany (New York) based on open democratic education dedicated to the authentic lives of children. Emotional freedom is balanced by meetings in which everyone participates in solving discipline problems. The highly flexible and individualized curriculum uses the surrounding city and the outdoors whenever possible. (TD)
AnmerkungenWeb site: http//www.great-ideas.org/paths.htm
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: