Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHewitt, Lynne E.
TitelInfluence of Question Type on Response Adequacy in Young Adults with Autism.
QuelleIn: Journal of Communication Disorders, 31 (1998) 2, S.135-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-9924
SchlagwörterAutism; Communication Skills; Interaction Process Analysis; Interpersonal Communication; Listening Comprehension; Questioning Techniques; Receptive Language; Young Adults
AbstractThis study investigated success in responding to naturalistic conversational questions by six young adults with autism, using a quantitative discourse analytic method. Four types of questions were identified: more than seven words in length; multiclausal; requiring inference; and indirect requests for information. The prediction that inference-based questions would be the most difficult was not supported. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: