Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPlace, A. William; Wood, George S.
TitelA Case Study of Traditionally Underrepresented Individuals' Experiences in a Doctoral Program.
QuelleIn: Journal for a Just and Caring Education, 5 (1999) 4, S.442-55Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-285X
SchlagwörterBlack Students; Diversity (Faculty); Doctoral Programs; Educational Administration; Higher Education; Interviews; Organizational Climate; Racial Differences; Self Efficacy; Sex Differences; Student Experience
AbstractExplores experiences of 11 students of color in an educational administration doctoral program, identifying major themes. Informants felt faculty must represent and read works of other cultures; racial and gender issues are inseparable; diversity is multifaceted; apprehension often accompanies matriculation; and self-efficacy increases with academic success. Contains 10 references. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for a Just and Caring Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: