Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelAn Invitation To Discuss Standards in Public Schools: A Policy Statement of the Rural Challenge.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 15 (1999) 1, S.59-63
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Community Involvement; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Equal Education; Place Based Education; Politics of Education; Rural Schools; School Community Relationship; School District Autonomy; Social Bias; State School District Relationship
AbstractThe Annenberg Rural Challenge believes that high academic standards can help achieve excellence, but can also be exploited to serve other political purposes. Standards should originate in the community. The policy statement discusses three kinds of standards, the dangers of standards, and the relationship between high standards and educational equity. Legitimate concerns about standards are no excuse for mediocrity. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: