Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErickson, Ron; Ysseldyke, Jim; Thurlow, Martha
TitelNeglected Numerators, Drifting Denominators, and Fractured Fractions: Determining Participation Rates for Students with Disabilities.
QuelleIn: Diagnostique, 23 (1997) 2, S.105-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-2477
SchlagwörterData Collection; Disabilities; Elementary Secondary Education; Performance Tests; Policy Formation; Standards; State Departments of Education; State Programs; Student Evaluation; Student Participation
AbstractReviews present difficulties in the way that states report the participation of students with disabilities in their testing programs. Recommendations for policymakers include the following: identify students with disabilities in statewide assessment programs, standardize procedures for calculating participation rates, and improve lines of communication between special-education and assessment offices. (CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Diagnostique" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: