Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHagner, David; Cheney, Douglas; Malloy, Joanne
TitelCareer-Related Outcomes of a Model Transition Demonstration for Young Adults with Emotional Disturbance.
QuelleIn: Rehabilitation Counseling Bulletin, 42 (1999) 3, S.228-42Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-3552
SchlagwörterAcademic Persistence; Adolescents; Agency Cooperation; Career Planning; Case Studies; Educational Attainment; Emotional Disturbances; Financial Support; Interpersonal Competence; Mental Disorders; Mentors; Services; Young Adults
AbstractCareer and education specialists tailored a comprehensive support package consisting of personal futures planning, flexible educational programming, employment support, interagency collaboration, mentorship, social-skill building, and flexible funding to the needs of adolescents and young adults with chronic mental illness or emotional disturbance (N=18). Of the participants, 80% found employment, 67% completed high school, and 50% participated in postsecondary education. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rehabilitation Counseling Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: