Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRyan, Marilyn; Carlton, Kay Hodson; Ali, Nagia S.
TitelEvaluation of Traditional Classroom Teaching Methods versus Course Delivery via the World Wide Web.
QuelleIn: Journal of Nursing Education, 38 (1999) 6, S.272-77Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0148-4834
SchlagwörterComparative Analysis; Conventional Instruction; Course Evaluation; Distance Education; Higher Education; Instructional Effectiveness; Nursing Education; World Wide Web
AbstractComparison of traditional teaching methods and Web-based modules used in a class of 96 graduate nursing students showed that conventional methods were rated significantly higher in terms of content, interaction, participation, and faculty preparation. Technical skills were higher for the Web materials. Although there were no significant differences in critical thinking, the Web modules resulted in a high level of critical thinking and analysis. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Nursing Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: