Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSalzman, James A.
TitelWith a Little Help from My Friends: A Course Designed for Mentoring Induction-Year Teachers.
QuelleIn: Mid-Western Educational Researcher, 12 (1999) 4, S.27-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-3997
SchlagwörterBeginning Teacher Induction; College School Cooperation; Elementary Secondary Education; Faculty Development; Graduate Study; Higher Education; Inservice Teacher Education; Interprofessional Relationship; Mentors; Peer Coaching; Ohio
AbstractTo prepare for state-mandated mentoring of beginning teachers, educators from North Royalton City School District (Ohio) and higher education faculty developed a graduate course for novice mentors. The Pathwise Performance Assessment provided a framework for discussing teacher behaviors. Mentors learned cognitive coaching skills to implement the framework with a protegee and developed a mentoring handbook for new teachers. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mid-Western Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: