Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTatto, Maria Teresa
TitelEducation Reform and State Power in Mexico: The Paradoxes of Decentralization.
QuelleIn: Comparative Education Review, 43 (1999) 3, S.251-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterCareer Ladders; Change Strategies; Curriculum Development; Decentralization; Educational Change; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Federal State Relationship; Foreign Countries; Government Role; Government School Relationship; Inservice Teacher Education; Models; Power Structure; Teacher Role; Mexico
AbstractA model of the dynamics of educational change links teaching style (on a continuum from didactic to interactive) with basis of authority (from formal to organic). The model is used to analyze educational decentralization in Mexico, examining four strategies: school "technical councils," inservice teacher education about reform implementation, a new curriculum, and a career ladder to encourage teacher compliance. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: