Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPeart, Norman A.; Campbell, Frances A.
TitelAt-Risk Students' Perceptions of Teacher Effectiveness.
QuelleIn: Journal for a Just and Caring Education, 5 (1999) 3, S.269-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-285X
SchlagwörterAcademic Achievement; Black Students; Elementary Secondary Education; High Risk Students; Interpersonal Competence; Longitudinal Studies; Minority Groups; Poverty; Student Evaluation of Teacher Performance; Student Motivation; Student Surveys; Teacher Characteristics; Teacher Effectiveness; Teacher Expectations of Students; Teacher Influence; Young Adults
AbstractExamines young African-Americans' reflections on characteristics causing certain educators to be identified as effective teachers by 47 former students (with wide-ranging educational attainment). Influential teachers possessed good interpersonal skills, ability to communicate subject matter well, ability to motivate students, and high expectations for students. (53 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for a Just and Caring Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: