Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarlin, Rebecca P.
TitelDeveloping Future Professionals: Influences of Literacy Coursework and Field Experiences.
QuelleIn: Reading Research and Instruction, 38 (1999) 4, S.351-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0886-0246
SchlagwörterAttitude Change; Elementary Education; Field Experience Programs; Higher Education; Language Arts; Preservice Teacher Education; Teacher Attitudes; Teacher Collaboration; Teacher Improvement; Teacher Role
AbstractDescribes changes in preservice teachers' images and perceptions of teaching and literacy as they engaged in collaborative learning experiences within the college classrooms and in the elementary classrooms working with cooperating teachers and young children. Finds changes of preservice teachers in language use, perceptions of children's influences on literacy teaching, and redefinition of the literacy teacher's role. (SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Research and Instruction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: