Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Marks, Andrew |
---|---|
Titel | A Manifesto for Adult Learning. |
Quelle | In: Adults Learning (England), 10 (1999) 10, S.16-17 |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0955-2308 |
Schlagwörter | Adult Education; Adult Students; Educational Environment; Higher Education; Student Evaluation; Teacher Recruitment Adult; Adults; Education; Adult basic education; Adult training; Erwachsenenbildung; Student; Students; Erwachsenenalter; Studentin; Schüler; Schülerin; Lernumgebung; Pädagogische Umwelt; Schulumwelt; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Schulnote; Studentische Bewertung; Lehrerrekrutierung |
Abstract | To create universities fit for adult students, institutions should (1) empathize, not patronize; (2) use new technologies but not to exclude; (3) revitalize liberal adult education; (4) reevaluate assessment processes; and (5) end age discrimination in faculty hiring. (SK) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |