Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwafford, Jane O.; Jones, Graham A.; Thornton, Carol A.; Stump, Sheryl L.; Miller, Daniel R.
TitelThe Impact on Instructional Practice of a Teacher Change Model.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 32 (1999) 2, S.69-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterEducational Change; Faculty Development; Inservice Teacher Education; Knowledge Base for Teaching; Mathematics Teachers; Middle School Teachers; Middle Schools; Pedagogical Content Knowledge; Teacher Attitudes; Teacher Improvement
AbstractReports the impact on instructional practice of a mathematics professional-development program for middle-grade teachers which enhanced content and pedagogical knowledge within an infrastructure supporting collaboration and reflection. Qualitative and quantitative data indicated that teachers' curricular approaches became more balanced; classrooms became more open; teachers used more problem-focused approaches to instruction; and teachers developed more confidence and autonomy. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: