Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRhodes, Lauren; Carifio, James
TitelCommunity College Students' Opinions Regarding the Value of their Freshman Seminar Experience.
QuelleIn: Community College Journal of Research and Practice, 23 (1999) 5, S.511-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1066-8926
SchlagwörterAdult Students; College Freshmen; Community Colleges; First Year Seminars; Heterogeneous Grouping; Nontraditional Students; Student Characteristics; Student Experience; Student Needs; Student Reaction; Two Year Colleges
AbstractReveals that randomly grouping students with wide-ranging levels of academic abilities and life experiences in a freshman seminar class had a number of drawbacks. Suggests that older adults need a different kind of freshman seminar course than the traditional first-year student, and that "gifted" older students might be used to provide "on-campus apprenticeships" for other first-year students. Contains 13 references. (VWC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Community College Journal of Research and Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: