Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchifter, Catherine C.; Bogert, Meredith; Boston, Daniel
TitelAcquisition of a Touching Style.
QuelleIn: Journal of Dental Education, 63 (1999) 5, S.400-06Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0337
SchlagwörterAllied Health Occupations Education; Dental Schools; Dental Students; Focus Groups; Help Seeking; Higher Education; Learning Processes; Professional Education; Psychomotor Skills; Skill Development; Student Attitudes; Tactual Perception; Teacher Student Relationship
AbstractA study used focus groups to allow students, general-dentistry residents, and dental faculty to discuss issues related to learning to use touch in dental treatment. Analysis of group interactions indicated that learning to touch dental patients was often trial-and-error, and uncomfortable for students. A fine line exists between preventing students from asking for faculty help and faculty from offering assistance. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Dental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: