Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGreen, Michael L.
TitelGraduate Medical Education Training in Clinical Epidemiology, Critical Appraisal, and Evidence-Based Medicine: A Critical Review of Curricula.
QuelleIn: Academic Medicine, 74 (1999) 6, S.686-94Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterAllied Health Occupations Education; Clinical Experience; Clinical Teaching (Health Professions); Critical Thinking; Curriculum Design; Epidemiology; Graduate Medical Education; Higher Education; Professional Education
AbstractA study systematically reviewed published literature on graduate medical-education curricula in clinical epidemiology, critical appraisal, and evidence-based medicine (EBM). The 18 reports found in the search provide useful guidelines for medical educators but many suffer from incomplete descriptions and inadequate curriculum evaluations. Curricula often focused on critical appraisal to the exclusion of other EBM skills and had limited effectiveness. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: