Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSadler, Philip M.; Hammerman, James K.
TitelEmploying Quantitative Models of a Qualitative Admissions Process: Uncovering Hidden Rules, Saving Time, and Reducing Bias.
QuelleIn: College and University, 74 (1999) 3, S.8-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0889
SchlagwörterAdmission Criteria; Bias; College Admission; Committees; Decision Making; Graduate Study; Group Dynamics; Higher Education; Interrater Reliability; Statistical Analysis
AbstractA quantitative study modeled the inherently subjective admissions process for 592 graduate school candidates and 72 raters. Logistic regression models were well-fitting and parsimonious, allowing analysis of each stage of the process. Extended committee discussion/deliberation phases were of limited productivity when inter-rater agreement was high. Rater bias and use of linear scaling as threats to fairness were also explored. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College and University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: