Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSerow, Robert C.; Brawner, Catherine E.; Demery, James
TitelInstructional Reform at Research Universities: Studying Faculty Motivation.
QuelleIn: Review of Higher Education, 22 (1999) 4, S.411-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-5748
SchlagwörterAcademic Rank (Professional); Case Studies; College Faculty; Faculty Development; Higher Education; Instructional Improvement; Personnel Policy; Research Universities; Salary Wage Differentials; Teacher Motivation; Teacher Role; Teacher Salaries; Undergraduate Study
AbstractConcerns about quality of undergraduate teaching have focused attention on motives underlying faculty performance at research universities. A case study of faculty participation in one instructional-reform coalition is presented. Results indicate three distinct motivational patterns, corresponding roughly to variations in individual's faculty status. Implications are considered in light of recent calls to restructure university faculty reward systems. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: