Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSingleton, Dana K.; Schuster, John W.; Morse, Timothy E.; Collins, Belva C.
TitelA Comparison of Antecedent Prompt and Test and Simultaneous Prompting Procedures in Teaching Grocery Words to Adolescents with Mental Retardation.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 34 (1999) 2, S.182-99Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterAdolescents; Basic Skills; Daily Living Skills; Efficiency; Functional Reading; Generalization; Instructional Effectiveness; Maintenance; Moderate Mental Retardation; Prompting; Teaching Methods; Time Factors (Learning)
AbstractBoth simultaneous prompting and antecedent prompt and test procedures were effective in teaching four adolescents with moderate mental retardation to read grocery sight words. However, the antecedent prompt and test procedure was more efficient on measures of acquisition and the simultaneous prompting procedure was more efficient on measures of maintenance and generalization. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: