Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSwafford, Jeanne; Peters, Tanya; Lee, Suzanne
TitelUnderstanding Preservice Teachers' Beliefs through Autobiographical Analysis.
QuelleIn: National Reading Conference Yearbook, 47 (1998), S.517-28Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0547-8375
SchlagwörterBeliefs; Educational Attitudes; Family School Relationship; Higher Education; Instructional Effectiveness; Parent Student Relationship; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Reading Research; Student Attitudes; Student Participation; Teacher Student Relationship
AbstractUses autobiographical analysis to understand the implicit beliefs of preservice teachers about teaching and learning. Finds five themes: instruction should be authentic, relevant, meaningful, purposeful, and interesting; students should be actively involved in their learning; reading and writing to learn are important; teachers can influence students in both positive and negative ways; and family support is important. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "National Reading Conference Yearbook" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: