Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBeck, Mitchell; Malley, James
TitelA Pedagogy of Belonging.
QuelleIn: Reclaiming Children and Youth: Journal of Emotional and Behavioral Problems, 7 (1998) 3, S.133-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1089-5701
SchlagwörterAlienation; Attachment Behavior; Classroom Environment; Elementary Secondary Education; Family School Relationship; High Risk Students; Rejection (Psychology); Teacher Student Relationship
AbstractThere is evidence that conventional classroom practices fail to engender a sense of belonging, especially among at-risk students. Suggests that school can increase the sense of belonging for all students by emphasizing the importance of the teacher/student relationship in the life of the classroom and the school community. Provides examples of programs that promote a sense of belonging. (Author/MKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reclaiming Children and Youth: Journal of Emotional and Behavioral Problems" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: