Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcBride, Susan L.
TitelFamily-Centered Practices. Research in Review.
QuelleIn: Young Children, 54 (1999) 3, S.62-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterEarly Childhood Education; Family Attitudes; Family Involvement; Family Role; Family School Relationship; Individualized Family Service Plans; Parent Attitudes; Parent Participation; Parent Teacher Cooperation
AbstractReviews early education practices that respect families' effects on child development, acknowledges families as decision makers, and supports families' role in educating and caring for children. Discusses three principles for family-centered practice and describes continuing challenges and opportunities suggested in the research findings. Charts and discusses practice indicators for family-centered partnerships in terms of early childhood education and care settings. (AMC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: