Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKuball, Yazmin E.
TitelA Case for Developmental Continuity in a Bilingual K-2 Setting.
QuelleIn: Young Children, 54 (1999) 3, S.74-79Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education Programs; Bilingual Students; Continuous Progress Plan; Developmental Continuity; Family Attitudes; Family Influence; Instructional Innovation; Looping (Teachers); Peer Acceptance; Primary Education; Spanish; Student School Relationship; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Whole Language Approach
AbstractDescribes a preschool teacher's transition from a traditional kindergarten to a multi-age, multi-year (looping) program. Lists common complaints heard from more-traditional teachers receiving children from more-developmentally appropriate classrooms. Explains the importance of using whole language with quality children's books for Spanish-speaking children, and the effectiveness of the family-like atmosphere created in looping. (AMC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: