Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHofer, Barbara K.
TitelInstructional Context in the College Mathematics Classroom: Epistemological Beliefs and Student Motivation.
QuelleIn: Journal of Staff, Program & Organization Development, 16 (1999) 2, S.73-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0736-7627
SchlagwörterAcademic Achievement; Active Learning; Calculus; Classroom Environment; Cognitive Processes; Cooperative Learning; Epistemology; Higher Education; Introductory Courses; Mathematics Education; Student Motivation
AbstractExamines students' beliefs about knowledge, and their motivation, learning strategies, and academic performance in two instructional contexts in introductory Calculus classes. Sophistication of epistemological beliefs was positively correlated with motivation, self-efficacy, self-regulation, and grades. Students in the more active, cooperative classroom had more sophisticated beliefs than the students in the traditional classroom. Contains 24 references. (AMA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Staff, Program & Organization Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: