Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErdner, Ruth Ann; Guy, Rebecca F.; Bush, Andrew
TitelThe Impact of a Year of Computer Assisted Instruction on the Development of First Grade Learning Skills.
QuelleIn: Journal of Educational Computing Research, 18 (1998) 4, S.369-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6331
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Gains; Computer Assisted Instruction; Grade 1; Instructional Effectiveness; Primary Education; Reading Achievement; Reading Improvement; Sex Differences
AbstractExamines the effects of computer assisted instruction (CAI) on the reading achievement of male and female first graders. Results indicated that statistically significant achievement gains were sex specific, with only males exhibiting a significant average increase when exposed to CAI. Implications of the findings are discussed. Contains 55 references. (Author/AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Computing Research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: