Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWard-Lonergan, Jeannene M.; Liles, Betty Z.; Anderson, Angela M.
TitelVerbal Retelling Abilities in Adolescents with and without Language-Learning Disabilities for Social Studies Lectures.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 32 (1999) 3, S.213-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2194
SchlagwörterAdolescents; Comparative Analysis; Instructional Effectiveness; Language Impairments; Learning Disabilities; Lecture Method; Males; Recall (Psychology); Secondary Education; Social Studies; Teaching Methods; Text Structure; Verbal Ability
AbstractVerbal-retelling abilities for social-studies lectures were examined in 20 adolescent boys with language-learning disabilities and 29 with normal language abilities. Lectures had either a comparison expository discourse structure or a causation discourse structure. Results indicated that the comparison discourse structure facilitated more substantive and elaborate retellings, whereas the causation structure facilitated more efficient, concise retellings in both groups. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: