Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBachen, Christine M.; McLoughlin, Moira M.; Garcia, Sara S.
TitelAssessing the Role of Gender in College Students' Evaluations of Faculty.
QuelleIn: Communication Education, 48 (1999) 3, S.193-210Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0363-4523
SchlagwörterCollege Faculty; College Students; Communication Research; Higher Education; Sex Bias; Sex Differences; Sex Role; Sex Stereotypes; Speech Communication; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Effectiveness; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractFinds that female students rated female faculty especially high across five teaching dimensions and male faculty comparatively lower, whereas male students did not evaluate male and female professors as significantly different. Finds that assessments of faculty were further influenced by the strength of students' gender schema and that gender schema may also lead to differential preference for particular teaching styles. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Communication Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: