Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHarriman, Nancy
TitelRevitalizing Teacher Preparation through Shared Assessment Practices.
QuelleIn: Teaching and Change, 6 (1998) 1, S.21-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-378X
SchlagwörterCollege School Cooperation; Educational Change; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Faculty Development; Graduate Study; Higher Education; Mentors; Partnerships in Education; Preservice Teacher Education; Professional Development Schools; Program Evaluation; Student Evaluation; Student Teachers; Teacher Improvement
AbstractDiscusses the role of standards, assessment, and program evaluation in the University of Southern Maine's Professional Development School (PDS) model. University and PDS faculty support standards-based assessment that is integral to the one-year graduate teaching internship and preparation program. Evidence indicates that shared responsibility for intern assessment promotes professionalism and continued development of mentor teachers and faculty. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: