Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaldrip, Bruce G.; Taylor, Peter Charles
TitelPermeability of Students' Worldviews to Their School Views in a Non-Western Developing Country.
QuelleIn: Journal of Research in Science Teaching, 36 (1999) 3, S.289-303Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4308
SchlagwörterCase Studies; Cultural Context; Developing Nations; Educational Planning; Educational Practices; Foreign Countries; Interviews; Non Western Civilization; Relevance (Education); Science Instruction; Scientific Concepts; Secondary Education; Values; World Views
AbstractInterview and case-study techniques were used in an ethnographic-interpretive study of non-Western students. Findings indicate that in developing countries, enculturation into a Western school view involves an implicit devaluation of students' traditional world views which govern their village lifestyles. Concludes that a Western school view is of limited viability in relation to traditional values and practices. Contains 23 references. (Author/WRM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Science Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: