Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSowder, Judith; Armstrong, Barbara; Lamon, Susan; Simon, Martin; Sowder, Larry; Thompson, Alba
TitelEducating Teachers to Teach Multiplicative Structures in the Middle Grades.
QuelleIn: Journal of Mathematics Teacher Education, 1 (1998) 2, S.127-55Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1386-4416
SchlagwörterAbstract Reasoning; Faculty Development; Higher Education; Knowledge Base for Teaching; Mathematics Instruction; Mathematics Teachers; Middle Schools; Multiplication; Number Concepts; Preservice Teacher Education; Teaching Methods; Thinking Skills
AbstractIdentifies the types of reasoning involved in middle grade mathematics with regard to multiplicative structures and the difficulties students have with the concepts, why these difficulties might occur, and the interconnections within this content area. Offers four recommendations for the preparation and professional development of teachers. Contains 55 references. (ASK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Mathematics Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: