Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSileo, Thomas W.; Prater, Mary Anne; Luckner, John L.; Rhine, Barbara; Rude, Harvey A.
TitelStrategies To Facilitate Preservice Teachers' Active Involvement in Learning.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 21 (1998) 3, S.187-204Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Class Activities; Educational Strategies; Higher Education; Instructional Materials; Journal Writing; Preservice Teacher Education; Role Playing; Service Learning; Teacher Education Programs; Teaching Methods
AbstractDiscusses various learning strategies that foster preservice teachers' active participation in learning. A learning continuum is presented that considers simulated, spectator, exploratory, analytic, and generative experiences. Specific approaches are described, including role playing, service learning, and journal writing. A series of instructional strategies for university classrooms are offered. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: