Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPritchett, Lant; Filmer, Deon
TitelWhat Education Production Functions Really Show: A Positive Theory of Education Expenditures.
QuelleIn: Economics of Education Review, 18 (1999) 2, S.223-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
SchlagwörterCompetition; Cost Effectiveness; Developing Nations; Elementary Secondary Education; Expenditures; Instructional Materials; Outcomes of Education; Parent Influence; Private Schools; Public Schools; Resource Allocation; Teacher Influence; Teacher Salaries; Textbooks
AbstractIn production-function studies, inputs (like teacher salaries) trump inputs contributing directly to educational output (like books or instructional materials). Educators prefer inputs that benefit them. Parents have been insufficiently strong on behalf of books. Increasing parent influences over expenditure allocations might increase schools' cost effectiveness. (40 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: