Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerrin, Scott Ellis
TitelReasserting Language Rights of Native American Students in the Face of Proposition 227 and Other Language-Based Referenda.
QuelleIn: Journal of Law and Education, 28 (1999) 1, S.1-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0275-6072
SchlagwörterStellungnahme; American Indian Education; American Indian Languages; Compliance (Legal); Court Litigation; Cultural Maintenance; Elementary Secondary Education; English Only Movement; Federal Legislation; Language Minorities; Public Schools; Social Problems; Student Rights; Tribally Controlled Education
AbstractArgues for new analysis of language rights of Native-American students as enunciated in the Native American Languages Act (NALA). Current efforts to model federal legislation on "English Only" referenda potentially violate NALA's statement of rights and policy in favor of supporting students' native languages. Does not take into account unique social ills confronting Native Americans, including danger of language extinction and cultural extermination. (75 footnotes) (MLF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Law and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: