Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCraviotto, Eileen; Heras, Ana Ines; Espindola, Javier
TitelCultures of the Fourth-Grade Bilingual Classroom.
QuelleIn: Primary Voices K-6, 7 (1999) 3, S.25-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-073X
SchlagwörterBilingual Education; Classroom Environment; College School Cooperation; Cultural Differences; Cultural Pluralism; Culturally Relevant Education; Family School Relationship; Grade 4; Higher Education; Intermediate Grades; Literature Appreciation; Multicultural Education; Student Projects
AbstractDescribes how a bilingual teacher and a professor collaborated in a bilingual classroom to create culturally relevant opportunities for learning. Examines the work of four fourth-grade students of different backgrounds to show what this culturally relevant learning looked like. Discusses sources of knowledge generation: families, multicultural literature, and the students themselves. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Primary Voices K-6" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: