Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCastles, Anne; Davis, Chris; Letcher, Tessa
TitelNeighbourhood Effects on Masked Form Priming in Developing Readers.
QuelleIn: Language and Cognitive Processes, 14 (1999) 2, S.201-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0169-0965
SchlagwörterChild Development; Children; Cognitive Processes; College Students; Elementary Education; Elementary School Students; Foreign Countries; Grade 2; Higher Education; Reading Comprehension; Reading Skills; Word Recognition; Australia
AbstractExamined masked-form priming in groups of developing and skilled readers (elementary students and adults). In a lexical decision task, children showed significantly greater priming than adults for high N (neighborhood-size) words. A gradual attenuation across age was not found. The results suggest that the adaptation to lexical density may not occur until a more advanced stage of reading. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language and Cognitive Processes" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: